Grádói nyaralás
HA8KW

Grado szigetén voltam egy hétig, az IOTA versenyben is részt vettem. Nagyon jól éreztük magunkat, bár az időjárás nem volt éppen kegyes hozzánk, orkán erejű szél volt kb. 4 nap, ebből 3 nap esős volt, 2 nap volt kirándulásra alkalmas (el is mentünk Velencébe, Triesztbe és az Isonzó folyó torkolatában lévő nemzeti parkot is végigbicikliztük). Csak az utolsó nap, mikorra a hazautazást terveztük, akkor volt gyönyörű, zavartalan napsütés, úgyhogy végülis ezt a napot napozással töltöttük.

Aki Olaszországba megy, vegye figyelembe, hogy ha nem autópályán közlekedik, könnyen eltévedhet, mint ahogy az velem is történt többször, ugyanis csapnivalóan következetlen a táblázottságuk. Mintha csak autópálya létezhetne normálisan; igyekeznek is maximálisan a táblákkal ezirányba "terelgetni" szegény külföldi autóst...

Sajnos, nem sok időm volt rádiózni, mert a szomszédaink, akik a második napon költöztek mellénk, legkisebb kislányának pacemakere volt és attól féltek, hogy a jeleim megzavarhatják a működését, ezért csak akkor dolgozhattam, amikor nem voltak kb. 10-15 méteren belül, vagyis ha elmentek valahová. Néha éjjel sem voltak ott, az volt akkor a számomra a "kánaán". Az is baj volt, hogy rengeteg fa volt, amelyek leárnyékoltak. A koax nem sok mozgásteret engedett, kb. 5 méternél magasabbra pedig nem volt lehetőségem fixálni az antennát. Ezért aztán nem olyan jól hallottak, mint tavaly Thassosról, igaz most a terjedés is elég pocsék volt. Még annyit, hogy az áramellátás is hagyott némi kívánnivalót maga után, mert amikor este lett, mindig leesett a teljesítmény, úgyhogy csak kb. fél meghajtással tudtam csak dolgozni, hogy ne legyenek nagyon rossz riportjaim a hangszínt illetően.

Mindösszesen 1050 QSO-t csináltam. Majd küldök egy bianco lapot, ha készen lesznek.

Campingben voltunk, 4 személyes bungalow-ban, naponta össz 41 EURO-ért. Ami nagyon pozitív volt, az a tisztaság. Mi egy pici szigeten voltunk (Isola del Paradiso), amit kb. 10 perc alatt körbe lehetett járni gyalog, és az egész sziget volt a camping, melynek saját strandja van. Naponta bementünk a fő szigetre, ami már tényleg egy nyüzsgő mediterrán hangulatú üdülőváros tele bazárral, fagyizóval, pizzériával, sörözővel, hatalmas homokos strandokkal. Érdekes, hogy az olaszoknak is van Dreher sörük!!! És micsoda finom! Nem tudom, hogy a mi sörgyárunk mit szól mindehhez... Kié is a márkanév? Boltban a 0,66 literes üveges változat 0,8 EURO, a dobozos 1,08, míg a strandon a dobozos 1,5 és 3 között széles skálán mozog, igaz ott mindegy milyen féle. Pizzáik nagyon finomak, hatalmasat adtak 4-5-6 EURO-ért, attól függően, hogy milyen feltéttel kérjük.
Rengeteg gyönyörű gyümölcsük van, az ára is igen gyönyörű, 1 és 3 EURO között volt kilója a dinnyének, almának, szilvának, banánnak stb. Az olaszoknak nagyon finom fagylaltjuk van! Bárhol fogyasztottuk is, mindenütt elsőosztályú minőséget kaptunk, igaz az ára némiképpen "vérfagyasztó" lehet a nálunk szokásos 70 Ft körüli gombóconkénti tarifával szembeni 1,2-1,5 EURO.

Horgásztam is keveset, fogtam is néhány kis tengeri sügért, amit aztán megsütöttem és jóízűen megettem (egy egész vacsora ingyen!).

Hát, ennyit röviden, legközelebbi uticélom jövőre a nagyobbik Prvic sziget Horvátországban, Split alatt. Fejembe vettem ugyanis, hogy az én vezetéknevem névadója talán ez a sziget, ezért feltétlenül fel kell keresnem!