SU 8 BHI- 2004.

SU8BHI.....Egy régi vágyam vált valóra, hogy elmenjek Egyiptomba és megnézzem a piramisokat. Akik régóta ismernek tudják jól, hogy nálam ha utazás akkor az rádiózás is egyben. Kemény egy évi munkámba került mire megkaptam az engedélyt. Aki már próbálkozott arab országban adóengedély beszerzésével tudja, nem egy egyszerű dolog. Senkit nem akarok untatni, hogy mennyi munkába és pénzbe kerül egy ilyen engedély. Röviden csak annyit, hogy egy csapat dolgozott az engedély beszerzésén, akiknek köszönöm a segítséget. Szeptember elején végre megérkezett az engedélyem fénymásolata, ekkor derült ki, hogy a nevem és a hívójelem nem jól szerepel a kétnyelvű engedélyben. Állítólag az arab változat jó volt, de ezt fordították vissza angolra és így történt, meg az hogy a nevem elírásra került. Gyors intézkedés, egy héten belül kijavításra került az engedély, ami az arab országban nem semmi, hi,hi... Elutazás szeptember 24-én a késő délutáni órákban. Kairói repülőtéren vártak már az új, kijavított, eredeti engedéllyel. Esti órákban érkeztünk meg a szálláshelyünkre. A QTH egy szigeten volt Kairó belvárosában, egy hat emeletes ház első emeletén. Úgy tudnám ábrázolni a helyet budapesti viszonylatban, mint a Margit sziget, csak itt a Nílus vette körül a kis szigetet. Késő este elemlámpa fényénél szereltem a DunaX GP antennát, amit Tomi barátom HA4DX rendelkezésemre bocsátott. Nem sok időm volt már a CQWWRTTY versenyig ezért igyekezni kellett. Egy gyors próba 7 megán CW-n, ezután átmentem 14 magára RTTY-ra, majd elkezdődött a verseny. 573 QSO-t sikerült csinálni a verseny alatt 144.312 ponttal. Sajnos az USA államokat nehezen tudtam betermelni.

Állomás: YAESU FT-900 AT, 100 watt.
Antennák: GPN4B 7-14-21-28 Mhz-re, GPW3B 10-18-24 Mhz-re, Dipol 3,5-7 Mhz-re
Program: Easylog 5 és MMTTY
CW, RTTY és üzemmódban dolgoztam, sajnos PSK-ra és SSTV-re nem volt időm.
Op : HA3JB Gábor

Ismételten, mint majdnem minden expedícióm során itt is találkoztam olyan állomással, aki szándékosan zavart. Mivel nem reagáltam rá egyszer csak megunta és továbbállt. A ház teteje tele volt hagyományos és parabola antennákkal. Továbbá egy család lakott a tetőn nagyon szegény körülmények között. Az emberek nagyon barátságosak és segítőkészek. Az idősebbek többnyire csak arabul beszélnek. A segítség viszonzása mindig baksissal végződik. A közbiztonságról annyit, hogy minden 50-100 m-en gépfegyveres rendőrök és katonák vannak. A szállodákba és közintézményékbe a belépés detektoros kapun történik. A rendőrök teljesítenek szolgálatot a hajókon és minden olyan helyen, ahol a turisták megfordulnak.

A verseny utáni napon látogatást tettünk SU1ER, Ezzat Sayed Ramadannál az Egyiptomi Rádióamatőr Szövetség vezetőjénél. Kairó 18 milliós város, közlekedési szabályok állítólag vannak, de ezt nem tapasztaltam. Előszeretettel csinálnak a két sávból egy harmadikat. Mindenre és mindenkire dudálnak, gáz és duda ez a közlekedési morál. Igaz nem is láttam olyan autót, aminek ne lett volna sérülése. Annak ellenére, hogy rengeteg az autó nem okoznak közlekedési káoszt, haladás folyamatos. Közel 45 perces taxizás után érkeztünk meg egy szerényen berendezett QTH-ra.

Rövid tájékoztatást adtam a Magyar Rádióamatőr Szövetségről és az amatőrökről. Barátibeszélgetés után egy kis ajándékkal leptem meg Ezzatot. HA4DX, Tomi által felajánlott GPW3B antennát, továbbá egy kis ajándékot adtam a T-Mobile Távközlési Rt. jóvoltából a Rádióamatőr Szövetségnek.A találkozó után visszatértünk a QTH-ra és folytattam a rádiózást. Fantasztikus élmény egy nagyszerű helyről, nagyszerű hívójellel forgalmazni.Sajnos az idő rövidsége miatt csak 3 napot tudtam dolgozni, mivel kezdődött a családi program, aminek feleségem nagyon örült, hi,hi.. Gízai, Memphisi és Szakkarai piramisok voltak az elsődleges célok. Következő napokban elutaztunk repülővel Asszuánig, majd három napos hajóút következett Luxorig a Níluson.

Luxorból repülővel visszautazás Kairóba, majd másnap a délelőtti órákban hazautazás Budapestre. Az expedíció első részének végeredménye: 2.252 QSO, köztük 92 magyar állomás. Az online log megtekinthető www.qsl.net/ha3jb honlapon. Ezúton szeretnék köszönetet mondani a magyar állomások aktivitásáért. HA állomások részére irodán keresztül lehet QSL lapot kérni. DunaX antennák kiválóan működtek az expedíció során. Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, akik támogatták indulásomat a világversenyen: QUITT TOURS utazási irodának, FAIR TOURS utazási iroda vezetőjének Hoffer András úrnak, T-Mobile Távközlési Rt-nek és Vacsora Tibor úrnak, PRESENTA Kft. vezetőjének Gróf Róbert úrnak, Easylog csapatának, valamint HA4DX, Tominak a DunaX antennákért. A háttértámogatásért HA3LI, Alinak, HA4XG, Gézának és HA0HW Lacinak. Az expedíció folytatása november 23-30-ig. Ha valakinek még hiányzik valamelyik sávon az SU hívójel, ekkor betermelheti. A következő expedíciómra HA3LI, Ali-val fogok menni. Felváltva fogunk dolgozni, kivéve a CQWWDX-CW fordulót, ahol egyedül indulok 14 MHz-n. A verseny előtt és után minden sávon dolgozni fogunk, CW, RTTY, SSB, SSTV és PSKmódban.